Jeżeli nasze cv i list motywacyjny przeszły pierwszy etap selekcji, pracodawca zaprosi nas na rozmowę kwalifikacyjną. Celem tej rozmowy jest doprecyzowanie informacji zawartych w dokumentach aplikacyjnych, sprawdzenie, czy kandydat rzeczywiście spełnia wymagania i poradzi sobie na danym stanowisku. Kandydat musi zrobić na osobie rekrutującej bardzo dobre wrażenie, dlatego poniżej przedstawiamy sugestie odnośnie przygotowań do rozmowy z przyszłym pracodawcą.
 
1. PRZYGOTUJ SIĘ
 
  • zbierz jak najwięcej informacji o firmie, do której aplikujesz, będziesz mógł nimi zabłysnąć przed przyszłym pracodawcą
  • przypomnij sobie wszystkie informacje o stanowisku, o które się ubiegasz
  • przynieś ze sobą dokumenty potwierdzające Twoje wykształcenie, certyfikaty potwierdzające Twoje uprawnienia oraz referencje ( jeżeli je posiadasz )
  • miej również ze sobą wydrukowane cv oraz list motywacyjny
  • przygotuj również kilka pytań, które chciałbyś zadać przyszłemu pracodawcy
  • weź ze sobą numer kontaktowy do firmy, jeśli w drodze na rozmowę przydarzy Ci się nieprzewidziana sytuacja, będziesz mógł poinformować o ewentualnym spóźnieniu bądź nieobecności
 
2. UBIÓR
 
  • ubierz się wygodnie, tak, aby nic nie krępowało Twoich ruchów
  • na rozmowie kwalifikacyjnej obowiązuje strój formalny, najlepiej tzw. biznesowy
  • nie przesadzaj z ilością perfum, biżuterii czy makijażu
  • Panie powinny unikać dużych dekoltów, krótkich spódniczek
  • najlepszym rozwiązaniem będzie ubiór elegancki i jednocześnie stonowany
 
3. PIERWSZE WRAŻENIE
  • tak zorganizuj sobie czas, aby stawić się na rozmowę kilka minut wcześniej, zniweluje to ryzyko spóźnienia, będziesz miał również czas na wzięcie kilku oddechów
  • przywitaj się z osobą prowadzącą rozmowę, podając jej rękę
  • przedstaw się z imienia i nazwiska
  • usiądź dopiero wtedy, gdy rozmówca wskaże Ci miejsce
 
4. UNIKAJ BŁĘDÓW
  • nie okazuj swojemu rozmówcy niepokoju, czy też znudzenia
  • bądź pewny siebie, ale nie przesadzaj – nikt nie lubi wymądrzających się podwładnych
  • bądź partnerem dla swojego rozmówcy – nie przyjmuj podrzędnej roli, ale też nie dominuj
  • nie zadawaj pytań o wynagrodzenie, to pracodawca pierwszy powinien poruszyć tę kwestię
  • rozwijaj swoje odpowiedzi, unikaj odpowiadania „TAK”/”NIE”
  • mów zawsze prawdę
  • nie krytykuj swojego poprzedniego pracodawcy
  • mów spokojnie i rzeczowo, nie sprawiaj wrażenia gaduły
  • nie wdawaj się w dyskusje na temat wiary, polityki, czy innych osobistych przekonań

 
Rekrutacja - Staff Partners Payroll - Staff Partners Szkolenia - Staff Partners